De eerste Nederlandse bioscoop-natuurfilm De Nieuwe Wildernis ging vorige week in première en trok het eerste weekend meteen het spectaculaire aantal van 63.000 bezoekers. De natuurfilm, die het resultaat is van 2 jaar filmen in de Oostvaardersplassen, laat zien dat Nederland barst van schoonheid en spektakel. En die boodschap komt aan, blijkt uit de bezoekerscijfers. De filmmakers en de sponsoren, waaronder Bever Outdoor, mogen trots zijn op dit resultaat en kunnen bovendien verheugd zijn dat Nederlanders zo nieuwsgierig zijn naar wat de natuur in eigen land te bieden heeft.

 

Nederlandse outdoorliefhebber vindt nu zijn weg naar de Oostvaardersplassen

Nederlandse outdoorliefhebbers weten dankzij De Nieuwe Wildernis dat zij in de Oostvaardersplassen het stukje ongerepte natuur kunnen vinden die outdooractiviteiten als wandelen en fietsen zoveel aantrekkelijker maakt. Het weekend na de première van de film bezochten 2500 mensen de wildernis, zoals het ook echt wordt genoemd door Staatsbosbeheer, in het echt om een glimp op te vangen van het spannende dierenleven aldaar. Hoe meer bekendheid de film krijgt, hoe populairder de Oostvaardersplassen worden. En dat was voor verschillende partners, zoals Staatsbosbeheer, Vroege Vogels en Bever Outdoor natuurlijk een belangrijke reden om de film te sponsoren: laten zien hoe prachtig Nederland kan zijn!

Wallpaper_768 X 1024_Paarden

Bever Outdoor als partner

Bever Outdoor is in Nederland specialist als het gaat om de uitrusting voor elke outdooractiviteit. Bezoek je als outdoorsporter de Oostvaardersplassen dan is het belangrijk dat je rekening houdt met de elementen. De cameramannen van De Nieuwe Wildernis hebben kou, weer en wind moeten doorstaan, maar met de kleding van Bever Outdoor waren zij voldoende gewapend om het twee jaar vol te kunnen houden. Het is verstandig te kiezen voor een jas met drie-lagensysteem als je in het najaar, winter of vroege voorjaar een bezoek brengt aan De Wildernis.

Filmfestivals

De Nieuwe Wildernis is ook te zien op het Nederlands Film Festival in Utrecht. Het zou mooi zijn als de film ook zijn weg vindt naar internationale filmfestivals als Cannes om zo ook buitenlandse outdoorsportliefhebbers te laten kennis maken met de schoonheid van de Nederlandse natuur.